Saturday, August 1, 2009

Traumatic Day

Today was the most traumatic day in my life...memang menakutkan as I witnessed the chaotic of reformation in KL.

Today keja coz jaga exam program PJJ then at 1.30 balik so macam biasala turun kat masjid jamek nak ke CM to get a bus. Keluar je from the train terus dengar 1 kumpulan orang menjerit kuat...we looked outside then nampak 1 grp tengah nak buat demonstration. Then police suruh kitorang masuk balik train and turun pulak kat LRT bandaraya kat Sogo. The same thing happened coz another group out of nowhere dari seberang jalan menghala Jln Kuching datang 1 group. Ya Allah, ni bukan reformasi biasa ni.....and we're like stranded kat station ni coz all the groups were from anywhere. I can't really imagined what will happen then. Banyak2 doa terus call my mom and brothers and also Ila telling what happened.

Nasib baik terserempak dengan Ateeqha (my former CAT student) and me and her dok sama2 berpeluk2 nangis takut gila. Lari ikut orang mana depa pergi. Dah kalut jammed otak tak boleh nak ingat apa. Dada sesak sangat kena asap gas and mata pedih gila.

Almost 1 hour stucked kat situ and witnessed the chaotic and havoc event. Memang takut, traumatic and bahaya coz anything unexpected can happen. Then my brother called dia tunggu kat KTM komuter near bank negara and I ran as fast as I could and terus balik. Menggigil satu badan Tuhan je yang tau. Alhamdulillah selamat sampai rumah. That was the first time I faced and witnessed such an event. Moga2 janganlah ada lagi benda macam ni berlaku.

Salam

No comments:

Post a Comment